De interne organisatie van Museum Boerhaave bestaat uit een directie met daaronder drie afdelingen:

  • Collecties
  • Publiek & Presentatie
  • Bedrijfsvoering & Financiën
Algemeen nummer   071 - 7519 999

Directie

Het managementteam, bestaat uit de directeur en de hoofden van de drie afdelingen. Zij zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding.

Dirk van Delft Directeur mail
Hans Hooijmaijers Hoofd Collecties mail
Annelore Scholten  Hoofd Publiek & Presentatie mail
Pieter-Jan Hamers Hoofd Bedrijfsvoering & Financiën mail
Francisca Parmentier Directiesecretaresse mail

Afdeling Collecties

De afdeling Collecties bestaat uit drie teams: wetenschap, restauratie en informatie. Samen beheren zij de collecties van Museum Boerhaave. Dit gebeurt onder andere door verwerving, conservering, restauratie, registratie, informatievoorziening en bruikleenverkeer van voorwerpen, boeken, archieven en beeldmateriaal. De conservatoren van het museum doen wetenschappelijk onderzoek naar de collectie en dragen de inhoudelijke verantwoordelijkheid voor de presentaties in het museum. Verder verzorgt de afdeling het beheer en de ontsluiting van zowel de voorwerpen, boeken, archieven als het beeldmateriaal.

Conservatoren    
Tiemen Cocquyt  Natuurwetenschappen mail
Bart Grob  Geneeskunde mail
Mieneke te Hennepe  Geneeskunde mail
Tim Huisman  Beeld/geneeskunde mail
Ad Maas Natuurwetenschappen mail
Bibliotheek & kenniscentrum    
Algemeen e-mailadres   mail
Algemeen nummer   071 - 7519 940
Gerdine van den Dool Medewerker kenniscentrum mail
Maaike van Rossum Medewerker kenniscentrum mail
Mara Scheelings Medewerker kenniscentrum mail
Dalila Wallé Medewerker kenniscentrum mail
Afdeling restauratie    
Paul Steenhorst  Hoofd Restauratie mail
Algemeen nummer   071 - 7519 945
Werkplaats    
Algemeen nummer   071 - 7519 941

Afdeling Publiek & Presentatie

De afdeling Publiek & Presentatie zorgt voor de verbinding tussen de museumbezoeker en het museum. De medewerkers van deze afdeling organiseren de tentoonstellingen. Verder ontwikkelen zij educatieve producten, evenementen en activiteiten in zowel het kader van de vaste collectie als de tijdelijke tentoonstellingen. De afdeling is eveneens verantwoordelijk voor communicatie, het pr en marketingbeleid en voor alle publieksbegeleiding en publieksonderzoek.

Coördinatoren    
Anita Almaši Adviseur marketing & communicatie mail
Rosalie Blom  Projectleider educatie mail 
Anouk van Dijk Projectmedewerker onderwijs / museumdocent mail
Erica Jonker Projectmedewerker / museumdocent mail
Gerhard Kreeftmeijer Projectleider tentoonstellingen / educatie mail
Annette Los Projectleider sponsoring & fondsenwerving mail
Marieke Meijers Projectleider tentoonstellingen / fondsenwerving mail
Anniek Mueller Evenementen mail
Francisca Parmentier Medewerker front office / boekingen onderwijs en secretariaat Vriendenbeleid mail
Maaike van Rossum Website mail
Stans van der Veen Medewerker marketing onderwijs mail
Marieke Verweij Medewerker marketing & communicatie mail

Afdeling Bedrijfsvoering & Financiën

De afdeling Bedrijfsvoering & Financiën bestaat uit twee teams: algemene zaken en beveiliging. De medewerkers werken zowel voor als achter de schermen van het museum. Ze zijn verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen, de beveiliging, ontvangsten en catering, en de financiële administratie.  

Algemene zaken    
Marion van Hamersveld Hoofd Algemene Zaken mail 
     
Beveiliging    
Marcel Koopmans Hoofd Beveiliging mail 
     
Catering/zaalhuur    
Patrick Bakker   mail 

Raad van Toezicht

Prof. Dr. D.D. Breimer (voorzitter)
Mw. Dr. E. van Eijck van Heslinga
Prof. Dr. P.C.W. Hogendoorn
Drs. H.L. Meijers
Ir. R. Willems